poniedziałek, 11 lutego 2013

Jajko w serdkuszkowym chlebku z patelni.

Szybkie i smaczne śniadania są najlepsze.A pieczywo w połączeniu z jajkiem jest posiłkiem sycącym i można podawać te składniki w różnej formie.Wiadomo,że jak to się potocznie mawia"jemy oczami", zatem istotne w pewnym stopniu jest też to,jak to co mamy skonsumować wygląda.A jak wygląda w miarę przyzwoicie, atrakcyjnie to zachęca nas do zjedzenia,jemy to z większą przyjemnością.Zbliżają się wielkimi krokami Walentynki,mam dość sceptyczne podejście do tego "święta",okoliczności,takie raczej z przymrużeniem oka.Ale ok,do złego ten dzień nie nakłania,tylko raczej do wyrażania pozytywnych emocji i wydobywania z siebie pokładów uczuciowych,o których zapominamy czasem w zabieganym życiu,zestresowanym świecie.

Składniki:

- 1 kromka razowego chleba(dość grubo ukrojona)
- 1 jajko
- oliwa z oliwek
- ketchup
- sól ziołowa
- pieprz biały
- lubczyk

Wykonanie:

W dość grubo ukrojonej kromce razowego chleba wycięłam foremką w kształcie serduszka otworek.




Na patelnię wlałam trochę oliwy z oliwek i po chwili,gdy oliwa się rozgrza,położyłam na nią chleb(obie części,i małe,chlebowe serduszko i kromkę z otworem).


Smażyłam przez moment chleb z jednej strony i gdy się trochę zrumienił,podsmażył to odwróciłam oba kawałki chleba na drugą stronę.Po przekręceniu chleba w serduszkowy otwór wbiłam jajko.Posypałam jajko przyprawami(szczyptą soli ziołowej i pieprzu białego oraz większą ilością lubczyku).


Smażyłam chleb przez chwilę i następnie przekręciłam kromkę z wbitym jajkiem na drugą stronę i podsmażałam jeszcze dosłownie sekundkę.
Zdłam obie części chleba z patelni,przełożyłam na talerz.



Polałam chleb ketchupem po konturze wyciętego serduszka i koniec zabawy,gotowe do jedzenia.

W trakcie jedzenia można sobie polać taką grzankę większą ilością ketchupu,czy też innego,ulubionego sosu(choćby czosnkowego).
Szybkie i proste jedzenie,smacznie doprawione,przyjemnie się zestawiające,nawiązujące do ducha walentynek,utrzymane w miłosnej konwencji.No i ten lubczyk jakby nie patrzeć też kompatybilny z wątkiem amorowym,bo przecież potocznie przypisuje mu się walory działające na korzyść sercowych uniesień.Fajne jest też to,że jajko po usmażeniu nie ma stałej konsystencji,nie ma formy jajka sadzonego,jest płynne,na zasadzie jajka na miękko, wypływa w trakcie jedzenia.

Embed_2kyg4ulndrdby77du9n6zio5ohaeywzz   Walentynki 2013 - czym to się je?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz